Filozofia internetowa web 2.0, wprowadzona w 2004 roku przez firmy O’Reilly i MediaLive International, zmieniła sposób, w jaki postrzegamy i korzystamy z sieci.

Link do pełnej pracy 📚

Z pracy z zajęć „Zarządzanie informacją”, prowadzonych przez dr hab. Ewę Głowacką, prof. UMK, dowiadujemy się, że Web 2.0 to więcej niż tylko technologia – to filozofia umożliwiająca użytkownikom współtworzenie treści internetowych. Co to dokładnie oznacza? Aktywne uczestnictwo, budowanie społeczności czy inteligencja aplikacji, które definiują tę fascynującą erę internetową.

Zbigniew Zieliński, który w Polsce zajmuje się tą problematyką, podkreśla istotne cechy, takie jak tworzenie treści przez internautów, kategoryzacja treści za pomocą folksonomii, czy konwergencja mediów.

Web 2.0 przyniósł rewolucję w korzystaniu z internetu, umożliwiając jednoczesne tworzenie i czerpanie informacji. Czy jednak to koniec ewolucji internetu? W tekście pojawia się również wzmianka o Web 3.0, koncepcji przetworzenia zawartości stron przy użyciu sztucznej inteligencji i rozwiązań semantycznych. Czy to zapowiada kolejny etap w naszej podróży po sieci?

Zapraszam do zgłębienia tej ciekawej tematyki, a pełen tekst znajdziecie na portalu Academia.edu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.