Site icon OLIVIA SARA GRANATOWSKI

Fenomen twittera

Wizerunek niebieskiego ptaszka jest dziś wszędzie, nie tylko na stronach internetowych, ale na plakatach, wizytówkach. Media zachodnie wspominają nawet, że Amerykanie podają swojego twittera w życiorysie starając się o pracę. W Europie zdominowanej przez Facebooka zastanawiamy się, czy twitter ma sens. W Polsce to medium dodatkowo kojarzone jest z młodą społecznością związaną z telewizją MTV. Młodzież wykorzystuje go jako narzędzie tańsze niż wysyłanie smsów, a do tego trafiające do szerszej publiczności.

Składowe zaistnienia Twittera

Logo Twittera

Wytłumaczenie fenomenu miniblogów nie jest proste, złożyło się na to kilka istotnych rzeczy i to, że twitterowi udało się je przeskoczyć. Pierwszym wynalazkiem jest telefon komórkowy, który wprowadził modę i możliwość wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. Reklamy oferujące pakiety smsowe w pierwszej dekadzie XXI wieku jednoznacznie określają grupę klientów – Młodzież. Stereotyp gimnazjalistki z komórką w kolorowej obudowie, która całymi dniami wysyła przeszło tysiąc wiadomości, a biedni rodzice muszą opłacać straszliwe rachunki. Drugą technologia, a właściwie rozwoj komórki, czyli smartphone umożliwiający zaoszczędzenie pieniędzy. Nie musisz wydawać pieniędzy na smsowanie by kontaktować się ze znajomymi, wystarczy opłacić internet mobilny i zainstalować kilka aplikacji, które najczęściej są darmowe. Kiedy wasi znajomi zdecydują się na te same aplikacje, nie ma przeszkody, żebyście byli w kontakcie. Trzecią pomocą w stworzeniu siły twittera był internet i zasada zwięzłych tekstów. Badania dowodzą, że internauci czytają tylko tytuły i ewentualnie pogrubiony pierwszy akapit artykułów. Potrafisz zwięźle przekazać informację, to wygrywasz z konkurencją. Na tym własnie wyrósł fenomen twittera, który łączy zwięzłą informację, dociera do większej liczby odbiorców i można wysłać ją nie tylko poprzez stronę, ale także sms czy aplikacje na komputerze, tablecie i smartphonie.

Twitter stał się świetnym miejscem do promowania swojej indywidualności i budowania społeczności, nie tylko przez młodzież, ale przez przedsiębiorców sprzedających swoje produkty w tym media. Najświeższe informacje z miejsc zdarzeń nie pojawiają się na portalach informacyjnych, tylko właśnie na twitterze i są uzupełnione relacjami naocznych świadków niezwiązanych z radiem i telewizją.

Mechanizmy Twittera

Serwis wypracował kilka niezbędnych mechanizmów, są nimi:

Wagę twittera zauważają nie tylko największe firmy, ale także placówki kulturalne. Biblioteka Kongresu postanowiła archiwizować wpisy użytkowników związane z najważniejszymi wydarzeniami w Stanach Zjednoczonych i nie tylko. Twitter przydaje się także w pozycjonowaniu stron. Googlebot indeksuje w czasie rzeczywistym linki zamieszczone w tweetach.

Powstają setki podobnych inicjatyw, które nie potrafią zgromadzić tak wielu stałych użytkowników. Ciekawostką są strony pomagające w pisaniu miniblogów. Domyślnie długi link uniemożliwia napisanie wartościowego komentarza, który zachęcałby do kliknięcia. Trudność została zażegnana dzięki stroną skracającym linki. Kolejnym etapem może być wprowadzenie znaczków odsyłających.

Twitter – lokalizacja Polska

Polska ignoruje udowodniony potencjał twittera, wiele firm zakłada konto tylko dla zasady, umieszcza mniej niż 10 wiadomości w krótkim czasie i przestaje się tym interesować. Przykro jest nie móc się dowiedzieć co nowego u naszego ulubionego niewielkiego wydawnictwa. Korporacje i media publiczne czują się na miniblogach jak rybki w wodzie, łatwo sprawdzić to wypisując pozytywny komentarz nie zapominając o nazwie firmy.

Exit mobile version